Algemene fysiotherapie

Fysiotherapie richt zich op het herstellen, behouden en verbeteren van de fysieke functies van het lichaam. Het hoofddoel van fysiotherapie is om mensen te helpen bij het bereiken van een optimale bewegingsvrijheid en functionaliteit.

Hoe helpt fysiotherapie bij lichamelijk klachten?

Fysiotherapeuten zijn experts op het gebied van het menselijk bewegingsapparaat en werken nauw samen met patiënten om individuele behandelplannen op te stellen en uit te voeren.

Fysiotherapie biedt herstel en verlichting van klachten bij blessures, pijn en aandoeningen die het bewegingsapparaat beïnvloeden. Dit omvat onder andere de revalidatie na een operatie, de behandeling van spier- en gewrichtsproblemen en de verbetering van de mobiliteit bij chronische aandoeningen.

Diverse technieken

Fysiotherapeuten gebruiken diverse technieken, zoals oefentherapie, manuele therapie, en fysiotechniek, om het herstel te bevorderen en pijn te verminderen.

Bovendien spelen ze een cruciale rol in het voorkomen van toekomstige blessures door patiënten te voorzien van advies en oefeningen om hun lichaam sterker en gezonder te maken.

Vitalis

Bij welke klachten kan fysiotherapie bij
Vitalis helpen?

Fysiotherapie is van toepassing op een breed scala aan klachten en aandoeningen. Het kan effectief zijn bij rug- en nekpijn, sportblessures, artritis, reumatische aandoeningen, ademhalingsproblemen, en meer. Ook bij aandoeningen zoals beroertes en multiple sclerose kan fysiotherapie aanzienlijke verbetering bieden in de kwaliteit van leven.

Kortom, fysiotherapie is een veelzijdige discipline die mensen van alle leeftijden en met diverse gezondheidsproblemen kan helpen om hun mobiliteit te herwinnen, pijn te verminderen en hun algehele welzijn te verbeteren.

Werkwijze

De fysiotherapeut krijgt tijdens een vraaggesprek en de uitvoering van een lichamelijk onderzoek een zo goed mogelijk beeld van de klachten, de stoornissen en de hulpvraag.

Aan de hand hiervan wordt met de cliënt een behandelplan opgesteld waarin de therapie en het tijdspad besproken wordt en het tijdspad.

Een afspraak duurt ongeveer 30 minuten en het aantal benodigde behandelingen is afhankelijk van de klacht en de hulpvraag.

Deze therapeuten staan voor u klaar

Carolien

Carolien de Wilde